Firmowe imprezy integracyjne – o czym pamiętać?

Organizując imprezę integracyjną dla naszej firmy, należy pamiętać, że nie jest to zwykłe spotkanie znajomych, a wręcz przeciwnie – taka impreza ma też walor edukacyjny dla pracowników (szkolenia, konferencje itd.), ma zacisnąć więzy pomiędzy nimi w celach wydajniejszej pracy (np. przez gry zespołowe) i ogólnie – po prostu ma przynieść firmie korzyści.

Właśnie dlatego firmowe imprezy integracyjne rządzą się swoimi prawami. I tak po pierwsze – miejsce, w którym je zorganizujemy, powinno dawać pracownikom poczucie luzu. Nie może to być budynek firmowy, a właściwie powinna być to lokalizacja jak najdalej od miejsca pracy – najlepiej poza miastem i na świeżym powietrzu. Jest wiele ośrodków turystycznych, sportowych itd., które umożliwiają organizację takich wydarzeń, więc nie powinno być z tym problemu.

Po drugie – firmowe imprezy integracyjne nie powinny być jakimś balem, na którym wyłącznie jemy i pijemy. O wiele lepiej zorganizować paintball, konkursy sportowe i wszystko to, co będzie zawierało element rywalizacji, współpracy, konkurencji.

Po trzecie wreszcie – warto zadbać o walor edukacyjny. Można zaprosić jakiegoś cenionego specjalistę z naszej dziedziny (ale niezwiązanego na co dzień z naszą firmą), który wygłosi wykład. Można też obejrzeć jakiś edukacyjny film. Pamiętajmy jednak, żeby nie przesadzić – to w pierwszej kolejności impreza, a w drugiej szkolenie, nie odwrotnie!

Jak widać, najlepiej oddać organizację takiego przedsięwzięcia firmom zewnętrznym (oczywiście doświadczonym!). W ten sposób będziemy mieli pewność, że cały plan imprezy przebiegnie tak, jak powinien.