Z pewnością każdy podczas przeglądania sieci bądź instalowaniu różnych, mniej lub bardziej skomplikowanych gierek z płyt dołączanych do czasopism komputerowych, trafił na aplikacje promujące jakiś towar bądź usługę za pomocą ciekawej, aczkolwiek przeważnie mało skomplikowanej rozrywki. Takie gry służą określonemu celowi, mają mianowicie reklamować coś poprzez zainteresowanie graczy pewnym zadaniem do wykonania. Bywa, że ich tematyka powiązana jest z reklamowanym produktem, albo gra jest zupełnie zwyczajna, ale gdzieś ?wewnątrz? wbudowane zostały hasła czy grafiki promocyjne zawierające np. linki. Taka rozrywka nie wystarcza na długo, ale jest całkiem niezłą reklamą, zwłaszcza gdy trafi na podatny grunt. Gierki tego rodzaju bywają dołączane do oprogramowania branżowego albo udostępniane potencjalnym graczom za pośrednictwem przeglądarki. Działają lepiej niż tradycyjna reklama, bo zapewniają element zabawy i mogą nawet wciągnąć, więc pewna grupa graczy staje się automatycznie potencjalnymi klientami reklamodawcy.